kanaryjskieW skład Wysp Kanaryjskich, położonych blisko afrykańskiego brzegu, wchodzi siedem wysp: Gran Canaria, Lanzarote, Gomera, Teneriffa, La Palma, Hierro i Fuerteventura.

Stanowią one zróżnicowany, bardzo atrakcyjny żeglarski akwen. Z wysp można również odkryć Maderę (300 Mm), mało znane brzegi zachodniego Maroka (70 Mm  z Fuerteventury) czy popłynąć na Azory (700 Mm).

Wyspy Kanaryjskie to nie tylko błękit wody i świeża bryza. Na wyspach można spotkać fantastyczne krajobrazy wulkanów i gór, gęste, zielone lasy, obszary pustynne, bogatą florę, ciekawe porty i gościnnych ludzi żyjących muzyką i karnawałem. O niedrogich restauracjach, kilometrach słonecznych plaż i diun oraz kanaryjskim rumie wspomnimy już tylko z obowiązku.

Trasy rejsów
kanaryjskie mapa

Na powyższej mapce podane są odległości pomiędzy portami. W ciągu tygodnia można odbyć  rejs z Teneryfy na Gomerę i Gran Canaria lub na Gran Canaria i Fuertaventura. Na rejs po wszystkich wyspach niezbędne są dwa tygodnie.

Zobacz Przewodnik po Wyspach Kanaryjskich.

Oferta

Proponujemy czartery jachtów od wybranych armatorów, ekonomiczne i komfortowe, głównie klasy Oceanis i Bavaria, o długości  od 36 do 50 stóp. W ofercie przeważają większe jachty ze względu na bezpieczeństwo i komfort oceanicznej żeglugi.

Jachty są dostępne z Santa Cruz, Radazul/Teneryfa, Las Palmas i Pasito Blanco/Gran Canaria. Wszystkie bazy są dobrze skomunikowane z lotniskami.

Dolot

Dolot na wyspy jest możliwy tanimi liniami  np Ryanair oraz lotami czarterowymi np z TUI.

Rezerwacja:

  • po wybraniu jachtu w danym terminie sprawdzamy jego dostępność
  • jeśli jacht jest już wyczarterowany proponujemy inny jacht lub termin
  • po uzgodnieniu jachtu, terminu, ceny, etc. wysyłamy umowę
  • w ciągu ok. 7 dni należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny w PLN według kursu sprzedaży NBP w dniu wpłaty oraz wysłać kopię umowy
  • drugą ratę w wysokości 50% należy wpłacić na 4 tygodnie przed czarterem/przy przejęciu jachtu.

Wymagane uprawnienia:

  • Patent co najmniej jachtowego sternika morskiego.
  • Ponadto, przynajmniej jeden z członków załogi powinien posiadać wystarczajace doświadczenie żeglarskie.

Użyteczne informacje o Wyspach Kanaryjskich

Biorąc pod uwagę atrakcyjność wysp i dużo niższe koszty przelotu niż na Karaiby, akwen  stanowi dobry cel czarteru w zimie i na wiosnę. Na Wyspach Kanaryjskich oprócz żeglarskich doznań także same wyspy mają dużo do zaoferowania. Warto może przy okazji rejsu wynająć jakieś locum na kilka dni na jednej z wybranych wysp, aby podziwiać jej atrakcje.   Na poniższych strona znajdą Państwo dużo lądowych informacji o wyspach.

Ciekawe strony o Wyspach Kanaryjskich

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyspy_Kanaryjskie
http://www.wyspykanaryjskie24.pl/
http://www.turismodecanarias.com/wyspy-kanaryjskie-hiszpania/?gclid=CJWrqvP7_qMCFQE9ZgodnCGuHA
http://www.gomera-island.com/

Pogoda, warunki żeglugi

kanaryjskie1Wyspy Kanaryjskie leżą w strefie pasatów co oznacza przeważające wiatry z NE i słoneczną żeglugę. Slogan reklamowy o Wyspach Kanaryjskich mówiący, że panuje tu wieczna wiosna, nie odbiega od prawdy. Średnia temperatura powietrza od października do kwietnia wynosi 20-28°C i od maja do września 25-30°C.  Temperatura wody zmienia się od 22°C w lecie do 19°C w zimie. Zima na wyspach jest szczytem sezonu dla żeglarzy z północnych krajów.

 

Charakterystyczne dla wysp są strefy wiatru o przyśpieszonej prędkości spowodowane przez efekty dyszy, przylądków i różnic temperatur. Siła wiatru w tych strefach wzrasta do 15 węzłów. Baksztagowa żegluga po nawietrznej wysp, przy sile wiatru 7 B i pod dobrze zarefowanymi żaglami gwarantuje wspaniałe emocje. Strefy przyśpieszenia wiatru znajdują się pomiędzy Teneryfą i Gran Canaria, Gran Canaria i Fuerteventura oraz pomiędzy Tenerifą i Gomerą. 
Siła wiatru wzrasta nagle, nie powstaje w strefie długa fala natomiast krótka i stroma.  Załoga musi być wcześniej przygotowana na wzrost siły wiatru, a żagle wyraźnie zredukowane. Z małego portu La Graciosa na północy Lanzarote do La Restinga na wyspie El Hierro jest ok. 270 Mm i okazja, aby przepłynąć przez wszystkie strefy wiatru na wyspach. Ale specjalnością akwenu jest również bryza po zawietrznej wysp, płaskie morze i relaksowa żegluga pod pełnymi żaglami oraz postoje w samotnych zatokach. Prawie wszystkie mariny i porty znajdują się po zawietrznej wysp.

 

Wiatry z NE wieją przez większość roku z siłą 3-6B na otwartym morzu. Największą stałość i siłę mają w sierpniu i styczniu/lutym. Największe nieregularności występują w październiku/listopadzie  oraz marcu/maju. Pojawia się wtedy gorące Sirocco z E i SE, długie okresy ciszy lub zachodnie, silne wiatry. 
Uwagę należy zwracać na ostrzeżenia o wysokim stanie morza (mar de fondo). Wysoka fala na wybrzeżu może stanowić wtedy zagrożenie dla jachtów. Silniejsze prądy osiągają prędkość do 3,5w na południowych przylądkach wysp: Fuerteventura, Gran Canaria (Maspalomas), Teneryfa (Punta Rasca ), Gomera i La Palma.
Na Wyspach Kanaryjskich panuje dobrą widoczność. Porty są głębokie i proste w podejściu, oznakowanie świateł dla żeglugi nocnej dobre.