W skład Wysp Kanaryjskich, położonych blisko afrykańskiego brzegu, wchodzi siedem wysp: Gran Canaria, Lanzarote, Gomera, Teneriffa, La Palma, Hierro i Fuerteventura.
Stanowią one zróżnicowany, bardzo atrakcyjny żeglarski akwen. Z wysp można również odkryć Maderę (300 Mm), mało znane brzegi zachodniego Maroka (70 Mm z Fuerteventury) czy popłynąć na Azory (700 Mm).
Wyspy Kanaryjskie to nie tylko błękit wody i świeża bryza. Na wyspach można spotkać fantastyczne krajobrazy wulkanów i gór, gęste, zielone lasy, obszary pustynne, bogatą florę, ciekawe porty i gościnnych ludzi żyjących muzyką i karnawałem. O niedrogich restauracjach, kilometrach słonecznych plaż i diun oraz kanaryjskim rumie wspomnimy już tylko z obowiązku.
Trasy rejsów
Na powyższej mapce podane są odległości pomiędzy portami. W ciągu tygodnia można odbyć rejs z Teneryfy na Gomerę i Gran Canaria lub na Gran Canaria i Fuertaventura. Na rejs po wszystkich wyspach niezbędne są dwa tygodnie.
Zobacz Przewodnik po Wyspach Kanaryjskich.
Oferta
Proponujemy czartery jachtów od wybranych armatorów, ekonomiczne i komfortowe, głównie klasy Oceanis i Bavaria, o długości od 36 do 50 stóp. W ofercie przeważają większe jachty ze względu na bezpieczeństwo i komfort oceanicznej żeglugi.
Jachty są dostępne z Santa Cruz, Radazul/Teneryfa, Las Palmas i Pasito Blanco/Gran Canaria. Wszystkie bazy są dobrze skomunikowane z lotniskami.
Dolot
Dolot na wyspy jest możliwy tanimi liniami np Ryanair oraz lotami czarterowymi np z TUI.
Rezerwacja:
- po wybraniu jachtu w danym terminie sprawdzamy jego dostępność
- jeśli jacht jest już wyczarterowany proponujemy inny jacht lub termin
- po uzgodnieniu jachtu, terminu, ceny, etc. wysyłamy umowę
- w ciągu ok. 7 dni należy wpłacić zaliczkę w wysokości 50% ceny w PLN według kursu sprzedaży NBP w dniu wpłaty oraz wysłać kopię umowy
- drugą ratę w wysokości 50% należy wpłacić na 4 tygodnie przed czarterem/przy przejęciu jachtu.
Wymagane uprawnienia:
- Patent co najmniej jachtowego sternika morskiego.
- Ponadto, przynajmniej jeden z członków załogi powinien posiadać wystarczajace doświadczenie żeglarskie.
Użyteczne informacje o Wyspach Kanaryjskich
Biorąc pod uwagę atrakcyjność wysp i dużo niższe koszty przelotu niż na Karaiby, akwen stanowi dobry cel czarteru w zimie i na wiosnę. Na Wyspach Kanaryjskich oprócz żeglarskich doznań także same wyspy mają dużo do zaoferowania. Warto może przy okazji rejsu wynająć jakieś locum na kilka dni na jednej z wybranych wysp, aby podziwiać jej atrakcje. Na poniższych strona znajdą Państwo dużo lądowych informacji o wyspach.
Ciekawe strony o Wyspach Kanaryjskich
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyspy_Kanaryjskie
http://www.wyspykanaryjskie24.pl/
http://www.turismodecanarias.com/wyspy-kanaryjskie-hiszpania/?gclid=CJWrqvP7_qMCFQE9ZgodnCGuHA
http://www.gomera-island.com/
Pogoda, warunki żeglugi
Wyspy Kanaryjskie leżą w strefie pasatów co oznacza przeważające wiatry z NE i słoneczną żeglugę. Slogan reklamowy o Wyspach Kanaryjskich mówiący, że panuje tu wieczna wiosna, nie odbiega od prawdy. Średnia temperatura powietrza od października do kwietnia wynosi 20-28°C i od maja do września 25-30°C. Temperatura wody zmienia się od 22°C w lecie do 19°C w zimie. Zima na wyspach jest szczytem sezonu dla żeglarzy z północnych krajów.
Charakterystyczne dla wysp są strefy wiatru o przyśpieszonej prędkości spowodowane przez efekty dyszy, przylądków i różnic temperatur. Siła wiatru w tych strefach wzrasta do 15 węzłów. Baksztagowa żegluga po nawietrznej wysp, przy sile wiatru 7 B i pod dobrze zarefowanymi żaglami gwarantuje wspaniałe emocje. Strefy przyśpieszenia wiatru znajdują się pomiędzy Teneryfą i Gran Canaria, Gran Canaria i Fuerteventura oraz pomiędzy Tenerifą i Gomerą.
Siła wiatru wzrasta nagle, nie powstaje w strefie długa fala natomiast krótka i stroma. Załoga musi być wcześniej przygotowana na wzrost siły wiatru, a żagle wyraźnie zredukowane. Z małego portu La Graciosa na północy Lanzarote do La Restinga na wyspie El Hierro jest ok. 270 Mm i okazja, aby przepłynąć przez wszystkie strefy wiatru na wyspach. Ale specjalnością akwenu jest również bryza po zawietrznej wysp, płaskie morze i relaksowa żegluga pod pełnymi żaglami oraz postoje w samotnych zatokach. Prawie wszystkie mariny i porty znajdują się po zawietrznej wysp.
Wiatry z NE wieją przez większość roku z siłą 3-6B na otwartym morzu. Największą stałość i siłę mają w sierpniu i styczniu/lutym. Największe nieregularności występują w październiku/listopadzie oraz marcu/maju. Pojawia się wtedy gorące Sirocco z E i SE, długie okresy ciszy lub zachodnie, silne wiatry.
Uwagę należy zwracać na ostrzeżenia o wysokim stanie morza (mar de fondo). Wysoka fala na wybrzeżu może stanowić wtedy zagrożenie dla jachtów. Silniejsze prądy osiągają prędkość do 3,5w na południowych przylądkach wysp: Fuerteventura, Gran Canaria (Maspalomas), Teneryfa (Punta Rasca ), Gomera i La Palma.
Na Wyspach Kanaryjskich panuje dobrą widoczność. Porty są głębokie i proste w podejściu, oznakowanie świateł dla żeglugi nocnej dobre.